Leij, van der Willem

Geboorteplaats: op de Panser
Datum overlijden: 12-06-1837
Plaats overlijden: op de Panser

GEDENKSTEEN toegewijd aan de nagedachtenis van WILLEM VAN DER LEIJ Geboren op de Panser den 20 Augustus 1826 en aldaar overleden den 12 Junij 1837.

Afmetingen zerk: (lxbxh) 200x81,5x13

Boven het grafschrift is een gedeeld wapen afgebeeld. Het linkergedeelte bestaat uit een halve adelaar en het rechtergedeelte uit een bloem en een klaver. Het wapen wordt omhuld door takken met bladeren. Boven het helmteken is eveneens een bloem afgebeeld. Links en rechts van deze bloem vliegen vlinders. Het wapen wordt vergezeld van engelen die een attribuut in de hand houden. De attributen zijn op de foto niet te onderscheiden. Boven het wapen valt een kroon te onderscheiden waaruit een gordijn voortkomt, dat iets lijkt te omhullen. Ook dit wordt vergezeld van vlinders.