Leij, van der Theodorus Johannes

Datum overlijden: 18-02-1888
Plaats overlijden: op de Panser
Echtgeno(o)t(e) van: Liefdina Dijkstra

Rustplaats van den Heer THEODORUS JOHANNES VAN DER LEIJ. Geb. op de Panser den 17 Maart 1817 en aldaar Overl. den 18 Februari 1888. Geliefde Echtgenoot van LIEFDINA DIJKSTRA

Afmetingen zerk: (grafschriftplaat): 77x68,5

Graf 59 maakt deel uit van een dubbelgraf met graf 58 van Liefdina Dijkstra. De beide grafschriften bevinden zich aan de onderkant. Graf 58 links en graf 59 rechts. Daarboven is de iconografie zoals hierboven beschreven. De afmetingen van het gehele grafmonument zijn: (lxbxh) 285x210x12,5. Theodorus Johannes van der Leij is vernoemd naar zijn opa. De man die als vader beschreven staat bij Adam Tebbens van der Leij in Westernieland (graf 21) heeft dus precies dezelfde naam als deze Theodorus. (Adam is een broer van Theodorus' vader Gijsbertus). Deze Adam heeft weer precies dezelfde naam als een andere zoon van Gijsbertus, nl. Adam Tebbens van der Leij in Vierhuizen (graf 61). Het gaat om dezelfde familie; ze dragen dezelfde namen in verschillende generaties.

Boven het grafschrift is een gedeeld wapen afgebeeld. Het linkergedeelte bestaat uit een halve adelaar en het rechtergedeelte uit een bloem en een klaver. Het wapen wordt omhuld door takken met eikenbladeren. Boven het helmteken is eveneens een bloem afgebeeld.