Doornbosch, Alstje Cornelis

Geboortedatum: 09-11-1780
Datum overlijden: 17-11-1843
Echtgeno(o)t(e) van: Jan Klasen de Cock

Ter Gedachtenis van ALSTJE CORNELIS DOORNBOSCH in leven woonachtig op WARKEMAHEERD onder VIERHUIZEN geboren den 9 November 1780 overleden den 17 November 1843 Weduwe van JAN KLASEN DE COCK.

Afmetingen zerk: (lxbxh) 196x83x13

Alstje Cornelis Doornbosch wordt genoemd op graf 51 van Jan Klasen de Cock (†1838).

Het grafschrift wordt omhuld door een Ouroboros, een in zijn staart bijtende slang. Boven het grafschrift is een bekroond wapen afgebeeld, vergezeld van de letters 'A', 'C' en 'D'. Het huismerk is een omgekeerde Y met een horizontale streep op de steel van de Y en een doorlopende steel tussen beide uiteinden van de Y. Eikenbladeren omhullen het wapen. Hieronder zijn een zeis, een omgekeerde fakkel, een zandloper en een doodskop afgebeeld. In de linker- en rechterbovenhoek bevindt zich een vlinder.