Dijkstra, Liefdina

Datum overlijden: 18-11-1911
Plaats overlijden: Groningen
Echtgeno(o)t(e) van: Theodorus Johannes van der Leij

Rustplaats van Mevrouw LIEFDINA DIJKSTRA Geboren te Ulrum 9 Juni 1826, Overl. te Groningen 18 November 1911, Weduwe van THEODORUS JOHANNES VAN DER LEIJ.

Afmetingen zerk: (grafschriftplaat): 77x68,5

Graf 58 maakt deel uit van een dubbelgraf met graf 59 van Theodorus Johannes van der Leij. De beide grafschriften bevinden zich aan de onderkant. Graf 58 links en graf 59 rechts. Daarboven is de iconografie zoals hierboven beschreven. De afmetingen van het gehele grafmonument zijn: (lxbxh) 285x210x12,5.

Boven het grafschrift is een gedeeld wapen afgebeeld. Het linkergedeelte bestaat uit een halve adelaar en het rechtergedeelte uit een bloem en een klaver. Het wapen wordt omhuld door takken met eikenbladeren. Boven het helmteken is eveneens een bloem afgebeeld.