Dijkhuis, Itje Luis

Geboorteplaats: Warkemaheerd
Datum overlijden: 22-01-1846
Plaats overlijden: Menneweer

Rustplaats van ITJE LUIS DIJKHUIS Zij werd geboren op WARKEMAHEERD den 5 Maart 1764, huwde te VIERHUIZEN met LAMMERTS HELPRIGS den 13 Sep- tember 1789; hertrouwde aldaar met EILKO B. HOUWINGA den 22 Julij 1810 en overleed op MENNEWEER den 22 Januwarij 1846. Hare treurende familie wijdt uit liefde en achting aan hare gedachtenis deze steen.

Afmetingen zerk: (lxbxh) 199x84x13

Boven aan de grafzerk zijn gedrapeerde gordijnen afgebeeld die in het midden ontspringen uit een kroon en beide kanten opgaan. Uit de kroon hangt ook een medaillon waarop een vlinder afgebeeld staat. Onder het medaillon bevinden zich een attribuut, dat op een omgekeerde fakkel lijkt, met gebogen steel en een gevleugelde zandloper, de linker een duivenvleugel en de rechter een vleermuizenvleugel. Links van het attribuut en rechts van de gevleugelde zandloper bevinden zich takken met (eiken?)bladeren.