Cock, de Anna

Datum overlijden: 24-08-1857
Plaats overlijden: op de Panser
Echtgeno(o)t(e) van: G. van der Leij

GEDENKSTEEN toegewijd aan de nagedachtenis van ANNA DE COCK Wedw. G. VAN DER LEIJ geboren op Warkemaheerd den 9 October 1795 en overleden op de Panser den 24 Augustus 1857 Nalatende vier kinderen.

Afmetingen zerk: (lxbxh) 199,5x85x13,5

Boven het grafschrift is een wapen afgebeeld waarin een dier, lijkend op een leeuw, staat. Het wapen wordt omhuld door takken met bladeren. Boven het helmteken is eveneens een bloem afgebeeld. Links en rechts van deze bloem vliegen vlinders. Het wapen wordt vergezeld van engelen die een attribuut in de hand houden. De attributen zijn op de foto niet te onderscheiden. Boven het wapen valt een kroon te onderscheiden waaruit een gordijn voortkomt, dat iets lijkt te omhullen. Ook dit wordt vergezeld van vlinders.